måndag 10 januari 2011

13.10.2007 10:46:42 Något saknas...

Det är nåt fel på denna lördag... inget jobb... ingen fotboll... ingen...ting. Fast fotboll är det ju egentligen, de andra pojkarna kommer att flaxa omkring i Vikingahallen runt tolv snåret men jag har tagit fotbollssemester. Efter en 11månaders säsong tycker jag man är värd att vila lite, inga gråtande närpeser eller gnälliga skåningar (i ärlighetens namn vet jag inte om han gnäller för det är ingen som förstår vad han säjer), inga bakfulla vasabor som sprider ut stenhårda skott utan någon som helst styrning, inga klena målvakter eller religiösa bulgar-fetischer.
Efter en vecka utan träning börjar jag sakna grabbarna. Är det inte lite gulligt ändå när han skorrar på alla konsonanter eller det ständiga lipand till skördetröskor eller det faktum att man aldrig vet om man kommer hem levande eller om man ligger där på golvet, genomborrad av en fotboll
 -tell my wife that I love her
-You have to tell her youreself man!
Nä man längtar nog lite, fast bara lite

Snart börjar det igen och i feberuari när man är ute och joggar på en igenfrusen Sundblomsväg med snor i hela ansiktet och brännande vader i en hastighet så låg att jag en gång blev omkörd av en tant med rullator (hennes kompis som åkte i korgen moonade) så kommer jag tänka på denna lördag och få något glasartat och längtande i blicken.

Inkommet 13.10.2007 16:07:54

Det var jättekul att va på träning idag,jag dribblade mig över hala planen och tunlade målvakten som faktist var en målvakt på riktigt. Behöver jag säga att jag var äldst, det är jag ju nästan ändå men de övriga kunde vara mina barn.
Danka

Svar:
Hmm är du säker på att det inte var Kim du spelade mot? Har svårt att tänka mej hur det beskrivna scenariot annars skulle gått till.

Inkommet 15.10.2007 10:14:36

Jag och min kompis brukar alltid ta den vägen. Det var hon som körde!
öket

Svar:
Nästa gång är jag beväpnad! (med rumpstudsaren)

Inkommet 16.10.2007 20:26:29

Något i detta inlägg gör mig konfunderad. Jag kan inte sätta fingret på exakt vad det är, men något ger mig blodsmak i min annars oftast snussmakande mun. Är det påhoppet på skördetröskorna jag får nålar i kroppen av? Är det beskrivningen av vår äldste med sitt säregna språk? Är det månne meningen om någon gråtande människa från nordens största ägg och tomat paradis? Jag vet inte i ärlighetens namn. Inte i skrivande stund. Ge mig 5 minuter, måste tänka... Eller jo! Det måste vara min flashback jag fick vid åtanken av länkar i januari och februari! Fy tusan!
Krisse

Svar:
Ja de där lipande närpeserna är ju på sätt och vis rätt gulliga, länkar i januari däremot...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar