söndag 2 januari 2011

16.7.2007 23:20:57 Galtby tur och retur

Äntligen hemma! Dit vägen gick var inga större problem, lite småsvårt att hålla lille o på gott humör och att föra en konversation med Ia när stora I lägger sej i vartannat ord man säger för att rätta, fråga eller sticka in nån lustighet. Hemresan var lite knivigare, jag lade mej raskt ner på bänken ihopp om att få sova ifred men blev strax påsutten av en busslast pensionärer. När jag lyckats ta mej ur min belägenhet var jag istort sett utan sittplats och fick hållas ute ända till Kökar. Där kom en dansk motorcykelknutte och frågade "ei de heä köy-ka?" och efter en längre stund av funderande och bläddrande i parlören kunde jag svara "jo" och han steg av. Jag hoppas det var Kökar han ville till. Inte bara dansken steg av på Kökar utan i stort sett alla andra också så det var bara att välja och vraka bland sittplatserna. Passade på att läsa lite bok och bläddra en smula i Sottunga pärmen och träffade även gamle sommar-jobbaren Petter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar