måndag 10 januari 2011

22.10.2007 21:18:57 Mitt nyvunna intresse

Jag har inte varit speciellt intresserad av valet, sanningen att säga har det stått mej upp i halsen. Efter den oerhört spännande valvakan däremot är jag fast! Jag kan inte säga riktigt vad det var som var så gripande med den, min kandidat var inte precis nära och dennes parti är inget jag brukar rösta på. Sanningen att säga är brukar ett lite starkt ord eftersom detta är mitt tredje val och det tredje parti jag lägger min röst på. Hur som så blir man ändå helt fast av  -Oj titta vad Liberalerna går bra! Eller -Nej men vad sossarna går dåligt! Eller -Ska inte de där stackars HUT gruppen knipa ens ett mandat? Som sagt har jag aldrig riktigt brytt mej om politik men idag har jag pratat politik med i tur och ordning Jobbet-Ove (och han som fortfarande är ofrälst har hållit förvånansvärt god min och mm-at och nickat på de rätta ställena), Ia (förståss), Mamma (och Veronika Thörnroos!) och Expediten på Söderby livs som jag sällan pratar med annat än -Hur går det med tummen?

Kort sagt borde valet börja med valvakan nästa gång så jag verkligen var på hugget till det är valdags!

Inkommet 22.10.2007 21:47:01

ja det var spännande ! Vi satt också och tittade och väntade på resultaten. Och det VAR lite skoj när de mitt i allt filmade bara en flint eller det stod en farbror rakt framför kameran ;-) Blev liksom många överraskningsmoment då :)

http://blogg.alandstidningen.ax/Sally

Svar:
Jo, ingen proffisionell "klippning" mellan kamerorna så långt ögat nådde.

Inkommet 23.10.2007 08:35:47

Ingen blir väl förvånad över att jag inte såg valvakan...hade faktiskt tänkt se lite på folk där i alla fall, men jag glömde bort det :)
Susy
http://blogg.alandstidningen.ax/susy

Svar:
Kors nu blev jag förvånad.

Inkommet 23.10.2007 15:11:54

Då missade du nåt, den där kvinnliga programledaren var riktigt underhållande när hon inte kunde prata ordentligt utan tappade ord , stapplade på ord och avslutade halvfärdiga meningar med "Ja du vet":) Tex pratade hon om hur fantastiskt det var med så många kvinnor i top. Men när hon skulle säga "De' ni!" lät det som "Dö ni!" *fniss*
ia
http://blogg.alandstidningen.ax/ia

Svar:

Inkommet 23.10.2007 15:19:52

Smart grepp tycker jag, att börja med valvakan! Det kanske skulle höja valdeltagandet *S* Och hur oliiidligt spännande skulle det inte vara att hålla valvaka en vecka eller så va´? Jag understöder din idé!
Spraket
http://blogg.alandstidningen.ax/draksprak

Svar:
Fint då är vi två. Hur många röster behövs det måntro för att få igenom en sån idè?

Inkommet 23.10.2007 21:56:00

Hm... *funderar* Jag tror det räcker med din och min. Vi kan åberopa nå´t slags veto eller nå´t... Alltså vi ordnar en egen omröstning. Om vi båda röstar JA så blir det ju enhälligt beslut. Då behöver vi inte ens använda oss av vetot :) Om inte jag får för mig att konstra förstås, men jag kanske kan låta bli det för en gångs skull :))
Spretet
http://blogg.alandstidningen.ax/draksprak

Svar:
Ja det förståss kan lätt bli bråk om det är så många som två inblandade.

Inkommet 23.10.2007 22:16:24

Varje gång programledaren, Annette, sa Gunnar Jansson så lät det som hon sa Gunnmari Jansson, tycker jag.

http://blogg.alandstidningen.ax/jag

Svar:
Var det han med klänninng och mustasch?

Inkommet 23.10.2007 22:35:39

Jaaa! Bra idé med nån sorts valfest FÖRST för att väcka intresse! :-) Kanske till och med Susy skulle rösta då?.
Isabella
http://blogg.alandstidningen.ax/isabella

Svar:
Skulle vara en rejälfest om det skall lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar