måndag 3 januari 2011

27.8.2007 17:45:47 Feber helg

På grund av en mycket krävande feber har jag inte riktigt kunnat skriva något men jag skall nu göra ett försök till at sammanfatta helgen.
Fredag: Satt hemma i lugn och ro och gjorde ingenting när Jobb-Viktor messade att han, Skjort-Thomas, Camel-Mannen och Aldrig-Ut-Och-Festar-Malle satt på Dinos. Jag for dit, snackade lite skit och for hem i god ordning.

Lördag: Matchdag, därav den minst sagt måttliga alkoholkonsumtionen. For som vanligt via Hummelvik och Brändö och det ända värt nämna på den resan var att vi glömde väcka Lillen på Osnäs färjan och höll således på att komma till match med 11 man. Vi upptäckte dock hans frånfälle relativt kvickt och kunde vända bilen för att hämta honom. Matchen började rätt bra (jag fick spela vänstermittfällt hör och häpna) och vi hade inte spelat så länge innan Lillen gjorde ett noll. Det resultatet stod sej en bra bit in i andra halvlek och vi hade också bud på 2-0. Ironiskt nog hann jag tänka att fotboll faktiskt kan vara riktigt roligt ibland och knappt hade jag tänkt den tanken klart innan Lieto gjorde 1-1 och 2-1. Efter det gick luften ur oss och vi hade aldrig chansen att komma tillbaka, snopet.
Det var ovanligt många som hade bestämt sej för att inte dricka denna resa så det var en rätt avslagen tillställning på vägen hem och redan här kände jag att en förkylning var på väg.

Söndag: Således var jag soffliggande hela söndagen och kunde konstatera genom feberyrorna att de sämsta spjutkastarna i damernas sjukamp kastade kortare än de bästa killarna gjorde när jag gick i nian.

Måndag: Efter en natt där jag vaknat en gång i halvtimmen ömsom genomsvettig ömsom genom frusen steg jag upp kvart över sju för att lämna tillbaka jobbilen jag lånat ihopp om att kunna köra bort en del grejer och skräp. Tur att jag gjorde det då febern låg på 37 grader eftersom den stigit till 37.8 tills jag kommit hem.
Nu återstår bara att ligga utslagen framför friidrotts vm tills på onsdag då jag tänkte resa till Sottunga. Lite lustigt var det ju att jag begärt ledigt idag för att städa hemma eftersom Ia och barnan skulle till stugan men fått avslag på grund av manfall på jobbet. Nu blev jag ledig i alla fall men Ia och barnen är fortfarande hemmaoch jag har knappt kraft nog för att stå upp.


Kommentar till Feber helg


Inkommet 27.8.2007 18:08:59
Stackars dej! Men då kanske familjen kan pyssla om dej? Komma med kalla handukar som du kan lägga på pannan, ge dej saft och pussar? Krya på dej!
SusieQ
Svar:

Inkommet 28.8.2007 18:11:01
Stackare! Krya på dej nu!
Susy
Svar:

Inkommet 28.8.2007 22:56:41
Skyll dej själv! "for hem i god ordning" -Bah! Svirade ju runt på Arken! Fylleri och käppslagsmål straffar sej helt enkelt.. :)
BNBK
Svar:

Inkommet 29.8.2007 18:02:55
Käppslagsmål? Har jag inte fått höra någonting om... Låter kul, berätta mera!!!:)
ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar