måndag 3 januari 2011

8.8.2007 22:50:49 Till Toni

Skillnaden mellan en Lancer och en Tredia är inte alltid så lätt att se för det otränade ögat, men notera det rakare bakre hjulhuset på Tredian (har jag själv fått påpekat för mej och ser jag nu inte på denna bild tydligen). Sen är väl i stort sett Tredian en lite (och då menar jag lite) lyxigare verision av Lancer med t ex extra display för fläkten, spak öppning till tanklocket och en digital klocka på passagerarsidan. Tredian har också en större motor (1.8 mot Lancerns 1.1 om jag inte missminner mej). Så nu vet du!


Kommentar till Till Toni


Inkommet 8.8.2007 22:54:31
Båda bilder föreställer Lancer men olika årsmodeller. Det som kännetecknar en Tredia är luftgaller på bakflyglarna.
Svar:
Det härblevju en direkt genant situation. Faktum är att den jag köpte inte riktigt liknar den på bilden, men fortfarande stämmer det jag skrev. Fast den på bilden har ju faktiskt varken hjulhus grejen eller luftgallren!

Inkommet 8.8.2007 23:07:26
Så här ser en Tredia ut:
Svar:

Inkommet 8.8.2007 23:09:28
*s* Det är också väldigt genant att min bildlänk inte tycks funka av nån anledning...äsch...jag glömde "minblogg". Nytt försök:
Svar:
Jo där ser man hjulhus samt luftintag, men nog fan är dom rätt lika alltid!

Inkommet 8.8.2007 23:11:53
Såja, nu stämmer det! :) *ser att du lagt upp en bild på en Tredia* Profilen är ganska lik samtida Peugeot 305.
Svar:
Jag kanske kunde rita in luftintag i paint...

Inkommet 8.8.2007 23:22:30
*s* det skiljer nog ändå en del mellan Lancer och Tredia. Den senare är lite lite större än den förra. Lancer är bara en sedanversion av Colt medan Tredia är en "egen" modell. Karossvecket på sidan sitter högre upp och C-stolpen har en aningen annan lutning. Plåten över bakhjulen är också väldigt karakteristisk, "franskt snitt" har jag hört det kallas. Kantigheten påminner mer om den nyare Lancern men detaljer så som stötfångare påminner mer mer om den gamla modellen. Avbäringslisten är också ett tips. På gamla Lancer finns ingen och på den nya sitter den längre ner.
Svar:
Jag är rädd att jag måste böja mej för eder expertis.

Inkommet 8.8.2007 23:29:52
Muckar ni va? :)
ia
Svar:

Inkommet 8.8.2007 23:32:21
När karlar börja prata bilar kan de håll)a på i evigheter. :-)
Svar:
Tyvärr, Toni vann, end of discussion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar