måndag 10 januari 2011

17.9.2007 12:00:55 Hanoi Roxia

Tog mej en liten bilresa på 23 timmar i lördags (och söndags). Vi skulle till Tavastia i Helsingfors för att lyssna på väktarna av Ffinsk finkultur; Hanoi Rocks. Ia och jag plockade upp Vägvisar-Danka i Nagu (han hade biljetterna OCH ägde bilen annars skulle han aldrig fått följa med) och fortsatte mot Helsingfors via Ekenäs för att hämta Selin. Det gick ovanligt bra att hitta den här gången, om det berodde på att vägvisaren var förhållandevis nykter eller att han inte haft sexuellt umgänge med så många mellan Nagu och Ekenäs eller möjligen en kombination av båda låter jag vara osagt. Efter att vi plockat upp Selin fick vi höra en hel hög av halva historier eftersom de båda gossarna i baksätet inte kunde hålla sej från att avbryta varandra hela tiden, men det var roliga halva historier vi fick höra.
Vi anlände till Tavastia en kvart innan de skulle börja och fick stå lite längre bak en vad som säkert var meningen, men när det nu levereras kvalitets rock n roll får man inte vara petig. Slutligen dyker dom så upp: Michael Monroe ser ut som en vaxdocka i hyn och jag hinner tänka att han måste vara den enda mannen på hela jorden som kan klä sej i -80 tals barbies party kläder och Bonnie Tylers frisyr och komma undan med det! Andy McCoy sej som alltid ut som Jack Sparrows något försupne (bl a) storebror och jag misstänkte att han vreds upp med nyckel var gång han skulle springa iväg på ett solo. Nu har dom till på köpet bytt ut de två skyltdockorna som agerade basist och andre gitarrist mot lite riktiga rockers i Conny Bloom och "AC", det är grabbar som "been there done that and swaped the t-shirt for drugs"! Andy släppte in Conny i sina solon och dedt blev en helt annan grej när alla verkligen hör till bandet så att säga, lägg där till en av europas bästa trummisar i "Laku" så har vi receptet på två timmar stenhård rock n roll underhållning på hög nivå.
 
Selin som hade spenderat konserten i baren var så där lagom rund under fötterna när vi skulle därifrån (han hade bjudit någon på en shot-bricka och personen ville inte ha den så han fick dricka den själv och på den vägen var det) och utanför började han klä av sej. Som tur var var det som att blåsa ut ett ljus när vi satte honom i bilen och sen nöjde han sej med att underhålla med sina beryktade snarkningar. Vi stannade för att tanka mitt ute i ingenstans och automaten beslöt sej helt sonika för att äta upp Dankas visa kort, men som tur var hade jag pengar så vi klarade oss. Selin släppte vi av i Ekenäs och sen skjutsade vi Danka till Åbo, även han slocknade som ett ljus mitt i en av mina allra bästa wolves historier så vi fick ta oss till Åbo utan hjälp. Runt klockan sju släppte vi av Danka vid tågstationen (inget hostel ville ha honom) och det sista jag hörde av honom var att han blivit kompis med uteliggarna och stannat kvar på perongen. Klockan 8 var vi slutligen tillbaka på Korpo efter att jag tvingats tillbringa färjturerna på däck i blåsten för att inte somna. I slutändan var det helt klart värt besväret trots mina värkande armar idag.
 

Kommentar till Hanoi Roxia


Inkommet 17.9.2007 14:02:00
Vill poängtera att det inte finns hus längs med vägen mellan Nagu och Ekenäs. Och i Hesa hann vi aldrig köra vilse i vanlig ordning men ett beryktat ***hus hann vi ju visa dig. Och mitt kort har de hittat idag.
Danka
Svar:
Såg dom månne skymten av min tia??

Inkommet 17.9.2007 18:49:48
Peter Selin ?

Svar:
The one and only!

Inkommet 17.9.2007 21:50:40
Din tia kommer in på mitt konto, btw, min bil är tillbaka men rosthögen står kvar
Danka
Svar:
Jo jag skall till kumlinge imårrn och då blev det vips lite krångligt. Fast jag har fortfarande bilnyckeln som ett litet minne.

Inkommet 18.9.2007 00:37:01
Smärta i armarna? Vådan av att gå med på att köra. Finns det ingen rättvisa?
öket.
Svar:
Nja vådan av att stå med armen rakt upp i 2timmar snarare.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar