söndag 2 januari 2011

27.7.2007 17:35:23 Råttor och hembränt

Dagen började på bästa möjliga sätt genom att jag med nöd och näppe undvek att trampa på en uppäten, uppspydd råtta. Den var fångad i förrgår men var tydligen färdiglagrad nu.
Arbetsdagen löpte på i sina vanliga banor, vi skulle till sjöbevakningen, men korkade som vi är letade vid efter dom vid vattnet när dom naturligtvis håller till på gnisten. Återvinningsstationerna vid Kantarellen och Sparhallen var sina vanliga jag och i gästhamnarna åss och msf tror man att sopor sorteras under fast oljehaltigt avfall (pratar dom inte svenska i andra länder måntro?).

Kom just på (eller Ia rättare sagt) att man borde varit via alko ty Hårdrocks-Citas fester är lika vilda som dom är fruktade av lokalbefolkningen och skall man tro ryktena lär hembränd vara favorit drickat. Fast eftersom jag både skall jobba och spela fotboll innan så lär jag sova sött strax efter att bollibompa slutat.


Kommentar till Råttor och hembränt


Inkommet 27.7.2007 18:43:41
Ska vi se bollibompa imorgon???
Svar:
Det är en förutsättning för att jag skall komma med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar