måndag 10 januari 2011

23.9.2007 18:49:21 Stoppa pressarna!

Stoppa löpet! Förbered extrabilaga! Den onotoriske målgöraren Boutros-Boutros Galen har slutligen slagit till! Redan i den andra minuten av dagens match vägspelade jag med min nya bästis Thias och sprang som en galen hund mot mål innan jag avlossade en kanon som nätt och jämnt hade styrfar och som trocklade sej under målvakten och stolpe in. Spelarna frös i sina rörelser och fåglarna tystnade när de insåg att det omöjliga hade hänt, jag hade gjort mitt första spelmål på tretton år.

Resten av matchen är lite som en dimma men jag tror jag tog ett nytt gult kort till min samling och jag tror att Lukas(2) och Pär gjorde mål och jag är helt säker på att Lars-Erik Styrström såg fel på Darth Vader och en förgasare.


Kommentar till Stoppa pressarna!


Inkommet 23.9.2007 19:26:30
GRATTIS GULLET!!! :)
Svar:

Inkommet 23.9.2007 21:19:04
hahah :) Grattis ! du är så jävla sköön. / Eckerö Johanna ;)

Svar:

Inkommet 23.9.2007 21:43:19
Kåke vet vad han gör! Därför sparade han dig till slutet på lördag... Så du skulle scora på söndag... Han kan han!
MV
Svar:

Inkommet 23.9.2007 23:57:28
Ja nu föll tårtan ihop av förvåning och din lillebror tuppade av, han var ju inte född när du gjorde det förra.
M
Svar:
PAHA! Det var han visst det, jag gjorde ju faktiskt ett straffmål för ett år sen! Fast förra spelmålet var ju som junior 1988 och då var han ju förståss inte född det minsta.

Inkommet 24.9.2007 09:23:35
Grattis! Väldans tråkigt att jag inte kunde vara där och jubla åt dig.
Gitt
Svar:
Fast det tröstar ju lite att ni (åtm pappan i familjen) missade BÅDA Lukas mål.

Inkommet 24.9.2007 12:18:00
Får man di där gula korten när matchen är slut, eller... Grattis till målet, men jag sa ju åt dig att du skulle säga till när du får känningar i målfoten.
PetEr
Svar:
Dom gula korten kan komma när man mins anar det men oftast vet man just före (till skillnad från målen)

Inkommet 24.9.2007 12:47:06
Det var som tusan. Man ber att få gratulera. Har du någon väl inövad målgest? Eller stod du där som en skägglavsbeprydd holk?
öket
Svar:
Jag har inte riktigt haft någon orsak att öva på just målgester.

Inkommet 24.9.2007 19:15:08
Grattis!
Svar:

Inkommet 24.9.2007 22:32:43
Jojo, målgest fanns med oxå. Man fick en mysig kram i famnen, hoppandes (snarare flygande) av glädje, av denna långhårige bohem. Vi fick ett nytt blivande klassiskt citat oxå "Väck mej inte nu, låt mej få drömma". //#8
Bästisen
Svar:

Inkommet 25.9.2007 15:51:54
Det kom även ett till citat till samlingen. När Kåke (tränaren) ropar på Boutros att han måste springa hemåt efter sin inte allt för regelrätta tackling som beivrades med ett gult kort, svarar allas våran Boutros kallt "kan inte just nu, jag har en konversation med domaren"
Danka
Svar:
Var sak har sin tid som jag brukar säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar