måndag 3 januari 2011

10.8.2007 21:23:36 Däcksare med sjösjuka

Gjorde ännu ett försök att få Tredian på vägen idag. Fälgade på ett av mina Galant däck och satte det på plats, kände noga att det inte tog i någonstans och var ganska nöjd med resultatet. Tyvärr noterade jag att däcket stack ut en hel centimeter utanför skärmkanten och med det kommer man inte förbi en besiktningsman. Jag gav mej ut i däckshögen för att leta upp ett par (eller två par noga räknat) lagom stora däck, jag hittade tio stycken inga med samma mönster. P-O informerade mej att en av skrotbilarna hade fina framdöck. Otroligt nog passade fälgarna så jag behövde inte byta över så jag lade dom på plats och de passade som hand i hanske så jag kilade raskt ut efter bakdäcken. När dessa fyra var på plats var det dags att fara ut och prova. Jag hann dock inte långt innan jag noterade ett fult skrapande från framdäcken. Jag kunde inte riktigt lokalisera problemet så det blev till att tuffa över till Farbror Bertil för experthjälp. Det visade sej att fälgen slog i bromsarna så det blev till att byta fram och bakdäck med varandra, mycket bättre (trodde jag). Det visade sej nämligen att bakdäcken, som nu satt fram, var så in i h*lv*te vinda så vi hade aldrig sett på maken, 1.5 centimeter skiljde det uppe och nere. Så kommer man inte ens fram till en besiktningsman ännu mindre förbi honom. Det blev till att kapitulera och med svårt skakande bil och ännu svårare sjösjuka styrde jag tillbaks till jobbet för att byta till Volvo. Men snart gjör jag ett nytt försök!


Kommentar till Däcksare med sjösjuka


Inkommet 12.8.2007 05:02:39
Ät en salt strömming! Jag tror det hjälper mot sjösjukan. Antingen upp eller ner skall den simma! idag var jag på sonens fotbollsmatch. Allt var som vanligt. Han nätade i första halvlek, sen sparkade man ner honom tio minuter senare.:( Varmt var det. Ungen vred sig på marken. Pattsvett, men jag bet ihop tänderna. Jag är en återhållsam linjehäxa.
Svar:
Lyckos dom, själv fick jag inte sparka ner nån alls.

Inkommet 12.8.2007 21:36:06
Anmäl dig till "pimp my ride". Det låter som du och din bil blir antagna.

Svar:
Jag har anställt pimp mästaren själv för att hjälpa mej så det kan nog bli bra det här.

Inkommet 15.8.2007 22:15:26
Påminn P-O om att han ska hålla utkik efter nya hyllor till lille Whirlpool! (less på att stapla maten på de få kvarvarande kylskåpshyllorna...)
ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar