måndag 10 januari 2011

18.10.2007 20:00:26 Kvällsblogg

Lilla a sprang, sin vana trogen, omkring som en furie i köket för att varva ner lite till läggdags. När hon, sin vana trogen, slog tån i en köksstolen hörde jag henne väsa "satan också". Kan inte uttala alla konsonanter men har lärt sej de viktigaste svordomarna!

Imorgon när jag skall på jobb (på riktigt den här gången) skall jag försöka titta in till demonsysterns fåglar eller åtminstone det som är kvar av dom efter flera dagar av svält. Det hon inte vet är att jag gillrade en rejäl björnsax utanför hennes dörr som knipsade av den andra kråkvakten på mitten. På så vis så fick katten mat ialla fall.

Inkommet 19.10.2007 00:58:48

Har ni en tripp trapp barnstol? Det är en riktig tådödare, har jag erfarit.
öket

Svar:
Jo men hon klarade den fyra varv innan hon slog i en annan stol. Lilla o brukar minera området runt sin stol med torkade brödkanter, funkar minst lika bra som fartbumpar.

Inkommet 19.10.2007 20:58:38

Min grabb säjer "nu tokar det sig" när något, ja, tokar sig. Jag var inte ens medveten om att jag sa så själv. Det är på något vis charmigt med småbarn som säjer vuxna saker.
Fredrik
http://blogg.alandstidningen.ax/erlandsson

Svar:
Man märker vad man säger och inte säger när barnen är med på vad de säger i sin tur. Oftast är det bra men det är liksom svordomarna man kommer ihåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar