söndag 2 januari 2011

10.7.2007 20:09:47 Äntligen hemma

Då var man hemma igen och den här gången är det, åtminstone för egen del, för gott. Lite mer en en vecka kvar på semestern och den skall tillbringas med barnen medan Ia chasas ut i skärgården igen.

I morgon är det lite jobb för JIK som gäller, scenen till Diggiloo skall byggas och sedan rivas och då krävs det lite rejäla fotbollsspelare av Div 5 kaliber.

Det var inga som helst problem att vara utan TV och dator när man är ute på Elvsjö, men jag känner att det ändå var skönt att komma hem. Fördelen med att vara utan teknisk utrustning är att man får mera matnyttigt gjort samt hinner läsa flera böcker. 5 stora träd har sågats ner och kvistats och släpats bort, små träd har mass avverkats. Jag lyckades även med konsstycket att slå Ia i schack icke mindre än 5 gånger i rad och med tanke på att jag vann en enda gång på hela förra sommaren så tycker jag det är värt att nämna.

Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot att vara ensam med barnen. Det är två år sedan Ia var borta längre än några dar sist och den gången höll jag barnen i liv en helmånad. Dock var dom bara två på den tiden och ingen av dom var en mammagris som helst skulle stanna vid moderns barm hela livet. Så jag får uppmana Cita och PetEr och alla andra som kör förbi att kasta ett getöga åt mitt håll samt rycka ut och släcka eventuella bränder som kan tänkas uppstå på mej eller barnen.


Kommentar till Äntligen hemma


Inkommet 10.7.2007 20:19:26
Åker just förbi, så jag kastar ett fisköga åt ditt håll, har inga getögon hemma. Skall in och titta vem som blir åländska mästare i fotboll. Var finns JIK när det gäller :)
PetEr
Svar:
Alltid i toppen och finns vi inte där skapar vi egna kategorier där vi kan vinna i lugn och ro. Katten hälsar och tackar.

Inkommet 10.7.2007 22:04:36
Oj oj, stackars barn ;) men karlar som blir lämnade ensamma med sina barn brukar ju få attans med hjälp från mammor, mostrar, kusiner osv, har inte du det upplagt så?
Susy
Svar:
Jag tänder hellre eld på dom än erkänner mej besegrad och kallar på hjälp utifrån!

Inkommet 11.7.2007 08:45:23
Men hallå Susy, nu har du väl förutfattade meningar i alla fall. Jag har aldrig haft problem med det och ingen i min bekantskapskrets heller. Det var nog ett tag sedan som det där gällde :) Amma har vi lite svårt med men resten klarar vi nog ;)
PetEr
Svar:

Inkommet 11.7.2007 18:53:34
Och varför skulle ni inte kunna amma? Tror det är en manlig konspiration det där, ni har ju all utrustning? Det där med hormoner ska ni inte komma och skylla på, det finns ju så många skojiga syntetiska såna numera, som läkarkåren glatt förskriver åt den feminina halvan av mänskligheten! *skrattar*
ann
Svar:

Inkommet 11.7.2007 19:32:47
Fasktit så har forskning visat att karlar också kan amma, så det är bara att börja :) Men inte pallar ni *asg*
ia
Svar:
Jag tänker inte spela fotboll med mjölkstinna bröst. PUNKT!

Inkommet 11.7.2007 19:58:25
Är det storleken det hänger på skulle jag nog kunna amma ;)
PetEr
Svar:

Inkommet 11.7.2007 23:43:09
ska till mellanvik o träna livräddning imorgon,det kan ju komma väl till pass då.lovar att kasta allt vad jag har för händer när jag åker förbi,kan finnas allt möjligt konstigt i min bil...
Svar:

Inkommet 12.7.2007 07:44:58
Karlar som är "barnvakter" åt sina barn ensamma brukar inte ens behöva tillkalla den kvinnliga delen av släkten, de dyker upp ändå...antagligen för att de tror att karlarna inte ska klara av sina egna barn =/ Det var inget nedvärderande av män som pappor till sina barn...bara ett konstaterande att kvinnor har ett behov att rusa till hjälp när mammorna far på en välförtjänt husmorssemester eller nåt sånt!
Susy
Svar:
Ja ni är ett märkligt folkslag, det har jag alltid sagt!

Inkommet 12.7.2007 08:33:29
Inte tror jag det var nedvärderande, det du skrev och inte var mitt svar det heller men det du beskriver är helt främmande för mig. Hos oss och bland mina bekanta ser vi nog det som en naturligt inslag i familjelivet, men jag kan ju ha fel :)
PetEr
Svar:
Så dom långa ringlande köerna av fruntimmer utanför ditt hus, vad är det för några då??

Inkommet 12.7.2007 10:01:23
Det är ju när frun OCH barnen är borta ju, schh...
PetEr
Svar:

Inkommet 12.7.2007 10:44:56
Och det är bara för att titta på hans Campanula, inget annat! (o;
ann
Svar:

Inkommet 13.7.2007 22:51:06
Aha ´PetEr...i er familj och bekantskapskrets funkar det ju som det borde göra då...lyllos er :) Jag hör själv ofta runt omkring mej hur kvinnor sätter full fart för att hjälpa en "stackars pappa" som blivit lämnad ensam med sina barn...gud bevars...och nä du var inte nedvärderande Peter, du har helt rätt, ni klarar allt utom att amma.
Susy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar