måndag 10 januari 2011

17.9.2007 21:47:20 Och så matchjäveln

Jag hade inte åkt med de andra spelarna till Nagumatchen utan åkt tidigare för att stanna hos Ias föräldrar och det var till min ohejdade förtjusning som dom hamnade på att åka Ejdern i fem timmar. Själv var jag fräsch som en nyutsprungen ros när jag anlände till planen ungefär samtidigt som Åbo gossarna Frisse-Pisse, Flum-John, Markus och Pastor Berbatov. Vi hann inte mycket mer än sätta igång innan regnet öste ner och jag frös som en hund den första kvarten. Det enda som egentligen hände i första halvlek var att jag fick ett riktigt drömchans med bollen under kontroll i straffområdet och ingen som pressade mej så jag placerade bollen ca 2 meter över ribban.
Andra halvlek började som den första slutade med det undantaget att de flyttade över sin stjärnspelare till min kant då han ej fått något uträttat på andra sidan. Det var trots det ganska lugnt när Nagus tjocka anfallare får bollen i straffområdet och smäller in 1-0 och det kändes som att det var kört då vi inte hade haft ett anfall att tala om på hela matchen. Johnsson sattes upp på topp då vi gick ner på en trebackslinje och det gav resultat omedelbart. Löken slår en frispar som Johnsson skarvar in i mål och nu känns ett poäng säkrat. Linjemannen, som knutit skorna vid tillfället för målet, vinkar för offside på en spelare som för det första inte var offside och för det andra inte rör bollen, domaren bryr sej inte ens om att prata igenom beslutet med linje mannen utan accepterar utan vidare beslutet och dömer bort det. Medan halva vårt lag protesterar så slår Nagu igång spelet och anfaller vilket leder till en frispark vilken i sin tur leder till mål. Strax därefter passar jag på att ta ut min frustration över domaren på motståndarnas bäste man och får ett gult kort för besväret. Jag passar då på att påpeka för domaren att detta var det enda riktiga domslut han tagit i matchen (om än i något ovänligare ton) och det var nog min smala lycka att han inte kunde ett ord svenska.


Kommentar till Och så matchjäveln


Inkommet 17.9.2007 22:32:00
Fick du spela????????
Susy
Svar:
Jag får alltid spela på bortaplan ty då har vi för lite spelare för att kunna bänka mej.

Inkommet 18.9.2007 00:46:59
mina grabbar gjorde tre matcher i helgen. Såhär gick det:... :( :( :)
öket
Svar:
Slutet gott allting gott?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar