söndag 2 januari 2011

28.6.2007 18:08:11 Mellandags öppet

Efter nästan en vecka utanför civilisationen är jag nu tillbaka för ett litet gästspel. På lördag skall jag jobba en sväng och spela lite fotboll nämligen.

Redan första dagen på Elvsjö såg vi exemplar av skogens alla väsen. På morgonen sprang jag på något som var misstänkt likt en orm, men den var för snabb för att jag skulle kunna vara säker så jag låtsas att det var en sork. Inte långt senare brakade ett par vitsvanshjortar ur min väg (detta djur vars existens jag vägrade eränna innan jag fick se det med egna ögon). Nästa på tur var en stare som flugit in på vinden och inte hittade ut. Fönstrena på vinden var fast spikade, men jag fick upp dom till slut. En hare och en fladdermus passerade innan det var dags för la grande finale. Till midsommarmiddagen, som naturligtvis avnjöts utomhus, kom älgen. Först en bit bort i skogen där man bara kunde se den lite grann mellan löven , men senare stod den på vägen fullt synlig mindere än 20 meter bort(jag stegade upp avståndet efter att den gått). Det var en  normalstor tjur med  skägg och inte så stora horn.

Efter denna första dag verkade allt annat som bagateller, men vi har även hunnit med att såga kvistar, grävt fram berg, fara på utfärd till fjärran holmar och eldat en smula. Nu känner jag inte till reglerna om sopeldning i Egentliga Finland, men för säkerhets skull vill jag bara säga att det NATURLIGTVIS ENDAST var fråga om organiskt material såsom kvistar o dyl. Vi passade även på att fira lilla a`s 5 årsdag när vi var där (framförallt beroende på att hon fyllde år då) och det var ett lyckat litet kalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar