söndag 2 januari 2011

29.6.2007 22:41:12 Våld i rosa

För en tid sen hittade jag ett Play Station 2 på jobbet (eller det kanske inte var jag som hittade det , men på något sätt hamnade det hos mej). Vi hittar ofta grejer som mer eller mindre fungerar, men sällan något av värde. Detta var ett fynd i min smak då mitt gamla PS1 var knackigt men spelen och kontrollerna fortfarande fungerar. Efter att sporadiskt spelat lite gamla halvtråkiga spel kände jag att det var dags att investera en slant i mitt PS2. Jag siktade in mej på ett spel av den mer brutala karaktären nämligen Vice City. Jag hade lärt mej att till flera nya spel krävs en så kallad dual shock handkontroll så jag köpte en sådan också. Nu hade jag slängt iväg många sköna tior för mitt eget höga nöjes skull. När jag kom hemoch testade spelet ville det inte alls fungera och efter mycket funderande kom jag fram till att ett så stort spel kanske måste ha ett minneskort. Inga problem tänkte jag och gav mej iväg för att leta rätt på mina gamla, minst 3st skulle det finnas. Som genom ett trollslag var samtliga försvunna! Det var ingen annan råd än att bege sej iväg till staden för att inhandla ett sprillans nytt (och dyrt) minneskort och sedan hem igen. Spelet fungerade inte. Nu började jag läsa på fodralet för att utröna var felet kunde vara och med ytte pytte liten text stod där "ditt PS2 måste vara PAL märkt", vilket betyder från samma region som spelet. Tydligen var mitt upphittade PS2 köpt i Thailand eller liknande. Där gav jag upp och erkände mej besegrad.

Besegrad ända tills idag då jag fick se saldot på mitt konto. Semester ersättningen hade kommit och jag hade nu mer pengar än jag haft på ganska exakt 6år (då hade jag motsvarande 2 000 mark mera), inte skulle det märkas om ett litet PS2 kom och naggade denna enorma pengahög lite lite i kantan? Den tanken lyckades jag inte jaga bort så kapitulerade än en gång. Lustigt nog fanns det på lekplaneten endast PS2 "Pink edition". Ett rosa play station med rosa kontroller och ett rosa minnes kort! Jag jublade i smyg innombords. Nåväl, inget kunde stoppa mej nu så det rosa PS2:an reste hem med mej för att sela Vice City. Men var var Vice City? Jag hade haft det i handen en dryg vecka tidigare när en kompis ringde på dörren och ville att jag skulle spela fotboll. Det fanns inte vid PS grejerna, det var inte vid ytter dörren, det var inte i källaren bland fotbolls kläderna, det var inte i hyllan med dvd och vhs filmer och det var inte på någon av de vanliga avställningsytorna. Det var helt enkelt ingenstans! Problemet är att rummet där dettroligen fanns ärett sådant rum där man kastar in allt om man får gäster utan att någonsin ta ut det därifrån igen.

Jag började med att gå igenom tvätt, fortsatte med att vika in den samma i skåpen, plocka bort allt som kunde klassas som skräp, stapla upp alla böcker i fina travar, lägga leksaker i lådan och städa upp och sortera upp skåpet med PS och data saker. Efter två timmar var det, om inte städat, så betydligt snyggare, men nådot Vice City syntes inte till. När jag gick ut ur vardagsrummet hörde jag något fnittra i dvd/vhs hyllan och där stod, fullt synligt, spelet jag letat efter i två timmar.

Nu skall jag äntligen sätta mej och spela ett av det mest våldsförhärligande spelen på mitt fina, rosa PS2.


Kommentar till Våld i rosa


Inkommet 30.6.2007 01:14:25
Det är ju najs me lite färg...och hur många gånger har man inte letat efter nåt som står en framför ögonen i slutändan, förargligt,.men..Vad fick du ge för ps2? har suktat efter singstar länge nu så..
Svar:
199 europeiska dollar kostade det.

Inkommet 30.6.2007 10:48:30
hahaha :D
Svar:

Inkommet 30.6.2007 21:24:50
Väntar på matchrapport, skulle ha varit och tittat men det körde ihop sig idag *suck*
Svar:

Inkommet 1.7.2007 13:00:46
Ia hade säkert gömt spelet för dej så att du skulle börja reda upp när du letade efter det ;)
Svar:
Inte helt otänkbart faktiskt. Och alla vet ju att skall man gömma nåt för en karl så är mitt framför ögonen det bästa stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar