söndag 2 januari 2011

2.7.2007 20:02:46 Datorn är död, leve datorn!

Så var jag återtillbaks i Egentliga Finland. Datorn blev tyvärr utdömd av Andreas på datafirman.
Man kunde försöka en del trix och knix, men det skulle bara bli dyrt och inte heller säkert att det skulle fungera heller.Ia funderade lite om man kunde peta in lite aluminiumfolie i kontakten för att leda strömmen, men min datakunnige vän tyckte inte det lät som någon toppen idè. Förhoppningsvis kommer försäkringsbolaget stå för fiolerna.

Innan jag for till staden med datorn konstaterade jag att jag fått en ful, svart smutsrand mitt på min vita skjorta. Som tur var hade jag en exakt likadan i garderoben så jag kunde behålla min svala måndagslook intakt. När jag steg ur bilen i stan hade jag en exakt likadan smutsrand på magen. Det visade sej vara säkerhetsbältet som fått sej en släng av sleven när jag kört bil i jobbkläder.

Resan till Korpo var något långtråkig och det enda egentliga spänningsmomentet var när en törstig liten finsk farbror satte sej brevid mej och drack en öl på mindre
än en minut och då hällde han ändå upp den i en mugg innan han drack. Efter 15 minuter kom han tillbaka med en ny öl och upprepade proceduren.


Kommentar till Datorn är död, leve datorn!


Inkommet 3.7.2007 08:35:13
Vem vann? En minut är ju rätt lång tid ändå, har hört att rekordet ligger runt fem sekunder :)
PetEr
Svar:
Det var bara en gubbe så jag antar att han vann. Men i riktiga tävlingar ingår inte sätta sej ner och hälla upp 3 gånger momentet.

Inkommet 3.7.2007 21:55:57
kan bænda især datorn nær jag kommer hem sen, hælsningar från norge, landet med annorlunda æ och ø
Boing
Svar:

Inkommet 4.7.2007 20:05:04
Kan meddela att datorn är saknad.. Förresten hoppas det går att riva ut minneskortet så ni får alla foton tillvaratagna.
Nellibelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar