måndag 3 januari 2011

9.8.2007 13:45:47 Paragraf-ryttare

Var in till paragraf-ryttarnas huvudfästning idag, den fruktade motorfordonsbyrån. När man köper en bil skall ett papper skrivas på som man får när man köper den och som inte skall förvaras i bilen ifall den blir stulen, alltså är det pappret mer ofta än sällan borta. Nu visste jag om detta och hämta dom rätta papprena från besiktingen redan innan och dom fyllde jag och Gunnel i. Jag kommer i till besiktningen idag och lämnar in papprena, allt ok tills hon plötsligt ser det rätta pappret som faktiskt fanns fast jag inte sett det, som genom ett trollslag blev mina färdigskrivna papper ogiltiga. Hon gav mej det rätta pappret och sade "det här skall fyllas i och sen far du till försäkringsbolaget", nu tolkade min lilla hjärna detta som att förra ägaren skulle fylla i så jag fick jaga rätt på Gunnel, be henne fylla i, fara till ömsen, lämna fram blanketten varpå damen i kassan pekade på Gunnels uppgifter och säger det där får du kryssa över för det behövs inte, jag går gråtande därifrån!

Kommentar till Paragraf-ryttare


Inkommet 9.8.2007 13:48:39
Nååå, stackars gulleplutten min... :/ Vill du ha lite kakor och varm saft när du kommer hem?
Svar:

Inkommet 9.8.2007 18:46:44
Blä för byråkrati!!
Susy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar