söndag 2 januari 2011

1.7.2007 19:26:50 7 års olycka och allt det där

Oturligt nog har vår dator gått sönder. Det har varit glappkontakt en tid och nu lyckas jag inte få sladden rätt. Turligt nog hittade jag ett tomt hus med öppen dörr där det fanns datorer i överflöd (och om mamma visste att jag satt vid hennes dator och åt smörgås skulle hon strypa mej, hihi).
Var tillFöglö och jobbade igår och lyckades förstöra ena backspegeln på lastbilen. Det var när jag kördeombord på färjan som spedeln fastnade i bilhyllan och sprack. Det är nåt lur med dom där hyllorna. I Degerby lyckades jag sprätta en droppe bestående av 10% bensin och 90% diesel (enlikt burken) i ögat. Jag kände paniken komma krypande då det inte fanns någon ögondusch i lastbilen, men som tur var är diesel tydligen inte frätande. Det var en formidabel folkstorm på tippen där icke mindre än 7 kunder dök upp varav många hade sina partners eller barn med sig.
Senare på dagen spelade JIK sista matchen innan uppflyttnings serien börjar och vann utan större bekymmer med 3-0 Lillen 2 och, hör och häpna, Thias 1. Själv passade jag på att springa (hör inte till vanligheterna) då motståndarna tröttnade på att försvara i slutet av matchen.
Sista uppdraget var att åka på krog då familjen befiner sej utomsockens. Klockan 9 var vi i stan och spelade lite poker och sen in till Arken. Det var jättemycket folk, men nästan ingen jag kände så lite före två gav jag och Thomas upp och for hem. Den tidiga hemkomsten och det måttliga drickandet gjorde att baksmällan var överkomlig och segheten i kroppen beror mest på matchen. Där jag förövrigt lärde mej att man inte skall sparka folk under fötterna med fotknölarna, i alla fall inte om vederbörande har dubbskor.


Kommentar till 7 års olycka och allt det där


Inkommet 1.7.2007 20:22:59
I fredags lyckades dottern ha ner backspegeln inne i bilen. Den satt på en kulled eller vad det kan kallas. Det såg lätt ut att bara trycka dit den men det var trögt så maken tog i riktigt ordentligt. Pang! En stor sol med många vackra strålar bildades vid backspegelfästet. Makens ord var inte fullt så vackra.
öket
Svar:

Inkommet 2.7.2007 11:25:39
Aj aj macka vid datorn mums men farligt farligt om du blir upptäckt

Svar:

Inkommet 2.7.2007 18:11:59
Macka vid datorn kan de vara därför din inte funkar????
Svar:

Inkommet 5.7.2007 00:44:45
ska du sparka ska du sparka på knäet eller strax ovanför! mest effekt! mentor

Svar:
Jo men när jag nu för en gångs skull siktar på bollen så går det så där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar