måndag 10 januari 2011

7.10.2007 13:44:44 Match mot ... nån

Sista bortamatchen blev lite av ett antiklimax om man ser det ur ett blogg perspektiv, motståndarna var ovanligt dåliga men vi hjälpte till genom att slå bort bollen varannan passning och de smaskigaste detaljerna skulle jag inte få skriva om (som att Smeds och Chrisse satt nakna i sin hytt och drack finlandia t ex).

Vi hade en typisk finsk linjedomare som flaggade av oss för offside så fort han kunde, ett mål dömde han bort (efter en utsökt passning av mej) och två straffar flyttades till frispark. Snål på korten var han också, jag fick en smäll så knäna flög åt alla håll och fick inte ens frispark, det kan väl tänkas att vi hade fördel av bollen men även om vi hade gjort mål så skulle jag ha protesterat och krävt frispark för den oförätt som mig begåtts. När jag senare slarvade bort bollen och tvingades kapa min motståndare så var han så långsam så jag måste sakta in för att inte träffa bollen i misstag, men vi vi se några gula kort?? Nej minsann!
Smeds gjorde första målet för oss på frispark och Pär gjorde andra, Smeds passade på att missa alldeles öppet mål i slutet. Själv hade jag i ärlighetens namn ett fin fint läge att göra mål men när inte målskorna är med blir det som det blir. Oh javisst! Danka passade på att hålla nollan om än med darr på ribban.

Inkommet 9.10.2007 12:17:27

Jag känner din skrivna text är i behov av en finputsning. Inga stora saker, men klart märkbara. Nu var läget så, att drycken som konsumerades i hytt nr 6700 INTE var Finlandia, utan det ännu mera pur-finska nervgiftet Koskenkorva Apple tillsammans med rumstempererat Sprite. Rätt ska vara rätt! I övrigt torde allt det andra stämma :)
Krisse

Svar:
Oh en som pinsam fadäs från min sida! Du vet hur skvallerkärringarna är, aldrig att de har koll på de viktiga detaljerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar