måndag 10 januari 2011

6.10.2007 00:30:01 QUIZ!!!

Tänkte mej en liten quiz med progg tema så att ni har något att klura på medan jag är i Finland och sparkar boll. Eftersom jag tycker Susy Qs skipper liknar på en gammal progglegend har jag OERHÖRT höga förväntningar därifrån. Bara så du vet. Ingen press. Lycka till

1.Vad skall man med bil och villa
  När man mår så jävla illa

2.Farsan sitter hemma framför TV:n
  Morsan sitter antagligen breve
  Lika bra att ta sig ner till EPA:s torg
 Där kan vi låta betongen gunga!
 Gasa och sniffa och flumma!
 Där kan vi segla på molnen tillsammans!
 Come on my darling
 Vi glömmer allt annat!

3.Man måste välja sida man måste ta pati
  Man kan inte dra sej undan eller ställa sej brevid
  Om matchen spelas blir den chilenska överklassen stolt
  Men om matchen stoppas visar vi vårt stödåt Chiles folk

4.Vill du inte mer ha något ogjort
  Av något som du gjort?
  Vill du bara ha din gud för säkerhets skull?
 Kan inget bli för stort för dig när allting blir för smått
 Är det knappt nog med 30 mynt av guld

5.De fängslade Maria, hon stenades för dråp
  Men minnet efter riddaren blev firat varje år
  Ja, herrarna blir hjältar, men folket det blir dömt
  Och vi som ser hur allt går till får veta att vi drömt

6.Men nu står maskiner och schaktar
  Blommande äng har blivit avgas och betong
  E' de' så märkligt att man faktiskt föraktar
  Alla korumpeer med sin pappersjargong.

7.En är frisk och letar efter lyckan,
  En annan är full och letar efter kryckan.
  En tredje är polis och samlar på falkägg,
  En fjärde kör in i bergvägg efter bergvägg.
  En femte är främmande och minns ingenting.


Inkommet 6.10.2007 00:34:44

Tusan, nu måste jag snabbt väcka min man, han e gammal proggare och kan dem garanterat! I'll be right back.
Isabella
http://blogg.alandstidningen.ax/isabella

Svar:
Klokt val av make!

Inkommet 6.10.2007 00:39:35

7-Lundell ?
PetEr

Svar:
Jajjemen och vad heter den?

Inkommet 6.10.2007 00:44:34

Öket är en gammal proggare. Nationalteatern!
ö

Svar:
Japp de är med, nr och låttitel?

Inkommet 6.10.2007 03:19:59

Nr:2 Vi är barn av vår tid. Jag minns även melodin.Lyssnade väldigt mycket på Ulf Dageby som tonåring.:)
ö

Svar:
Alldeles riktigt. Heja heja!

Inkommet 6.10.2007 03:41:46

Nu är jag osäker,men jag tror att 7.an är en Lundell.
ö

Svar:
Jo det är det men PetEr var först på den, men ännu ingen låttitel.

Inkommet 6.10.2007 10:16:08

Sexan är min en gammal favvo: Påtalåt!
annsvag

Svar:
En klassiker!

Inkommet 6.10.2007 13:42:36

Med litet hjälp. Snönfaller.
öket

Svar:
Korrekt! Och vi med den.

Inkommet 6.10.2007 14:23:53

1. Pugh Rogefeldt??? För inte är det väl Uggla???
2. Barn av vår tid, Nationalteatern
3. Stoppa matchen, Björn Afzelius
4. Din bäste vän, John Holm
5. Kungens man, Björn Afzelius
6. Påtalåten, Magnus Uggla ???
7. Snön faller och vi med den, Ulf Lundell (min fredagsplåga...)

I samarbete med maken D (som inte orkade stiga upp i natt)
Isabella

Svar:
1. inget dera. 2. japp 3. Stämmer 4. Jodå, heja maken D! 5. Delvis, Afzeius skrev texten men Monika Törnell sjöng. 6. Rätt låt och Uggla har gjort en cover på den 7. Alldeles riktigt!

Inkommet 7.10.2007 10:51:49

Nu skäms jag... Ettan är ju för tusan Hög standard med Peps.
öket

Svar:
Ja ja tänkte väl också! Det var ju den enklaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar