måndag 10 januari 2011

26.10.2007 21:15:07 Del 2 Kunde jag älska skulle jag älska det här

Efter jobbet var jag till Steel fm för att tala med den kände radioprofilen till lika lagtingsmannen (om det nu är den korrekta titeln) och plåtslagaren och jag vet inte allt Frille om att göra radio. Jag var en smula nervös innan inte minst eftersom det finns galningar i branchen som inte skulle tveka att slänga fram en mick och säja -Säg något du är i direkt sändning. Tack och lov och prisa gud så verkade Frille mentalt stabil utan några sådana ideèr.
Var jag nu inte tillräckligt nervös innan så skulle jag strax bli det då jag fick en crasch-course i mixerbordets fröjder! Det tog i stort sätt en halv timme att gå igenom alla tänkbara rattar och spakar och knappar och olika tänkbara kombinationer av dessa. Jag kunde bara konstatera att för att bemästra ett sådant monster (mixerbordet, inte Frille) krävs det övning, övning, övning, men hej Frille kan ju och han har bara hållit på sen -93! Till råga på allt elände märkte jag att min syn kan bli ett problem då jag kan ha lite svårt att läsa saker på en skärm som är en meter bort, men jag har reden informerat min glasögonleverantör om problemet och han har lovat att gå till botten med problemet (trots att jag aldrig lämnar tillbaks hans prylar).

Om allt går som det ska kommer jag att kastas in i hetluften tidigt nästa vecka nästan helt utan övning och med Fredrik sittandes brevid med hagelpysten väntande på minsta stakning.

Inkommet 26.10.2007 21:37:35

*fnissar lite igenkännande och skadeglatt* Skulle du säga att Frille är lite mer pedagogisk än Mike?;) Alltså det är ju askul att göra radio! Förutom dom första gångerna då man man har så svåra svettningar att man micken halkar omkring...
ia, lite avis...

Svar:

Inkommet 26.10.2007 22:04:27

Det kommer säkert att gå superbra!! Ska bli kul o höra om du är lika rolig live....LOVA att inte prata sådär "radioövertydligt korrekt uttal"

http://blogg.alandstidningen.ax/jag

Svar:
Jag är rädd att jag visst kommer göra det för annars är det ingen som förstår vad jag mummlar.

Inkommet 27.10.2007 00:02:42

Ska du börja på Steel?? :)

http://blogg.alandstidningen.ax/pia/

Svar:
Tja jag tänkte det.

Inkommet 27.10.2007 10:23:42

Skulle vara kul om du kunde återkomma med exakt tidpunkt och datum för detta spektakel så att jag i lugn och ro kan förbereda mig med chips + dip inför din premiär! Lycka till!!
Krisse "skördetröskor 4-ever" B.

Svar:
Jag har vissa förhoppningar att du skall vara på jobb den dan och inte alls ha tid att lyssna.

Inkommet 27.10.2007 18:27:43

Fan vad dina glasögon var söta
Danka

Svar:
Man får vips ett radio-utseènde när man ska göra radio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar