måndag 3 januari 2011

23.8.2007 19:29:32 Lappo

En liten improviserad resa till Lappo blev det idag, någon från någon hälsonämnd hade uppmärksammat oss om att miljöskåpet spred olja omkring sej och att sådant beteénde icke var acceptabelt och således måste åtgärdas snarast. Jag rustade mej ända upp till tänderna med dubbla borrmaskiner, en hel packe bits till, åtta 15liters dunkar utan lock och tre med, spade, oljefat, lådor, trasor, järnspett, träbitar och öskar. Oljan fyllde knappt tre dunka och den oljeskadade jorden jag grävde upp två, oljefatet jag skulle byta var tomt och gallret jag skulle skruva bort för att komma åt oljan täckte bara halva skåpet så det behövdes inte tas bort alls, så långt var jag fullständigt överutrustad. P-P ville att jag skulle palla upp skåpet en smula ty det är väldigt snett. Det var inte helt lätt att lyfta det för en så väldigt liten kretsloppsarbetare som jag men ja lyckades till slut få upp det så mycket att tre brädbitar gick under. Skåpet var nu, visserligen marginellt men ändå, rakare. Detta ledde nu till ett helt nytt problem, ena dörren gick inte att stänga och låsningen funkade inte på den andra, således var det bara att lyfta upp och pilla bort igen.
Dagens höjdpunkt var annars när en innevånare berättade att det rivaliserande företagets självutnämnda jag-är-bäst-i-världen typ inte alls var så väldans bäst i världen utan tvärtom varit ovanligt slarvig senast han var ut, sådana upplysningar gläder mej alldeles väldans och jag lyste som en sol när jag körde ombord på färjan.


Kommentar till Lappo


Inkommet 24.8.2007 19:57:59
Det kan väl inte finnas en affär som HETER Tarmo? Så kan ju bara ett hälsohem med specialiteten lavemang heta!
M
Svar:

Inkommet 24.8.2007 19:59:49
Dom har en Tarmo på Korpo också... Man blir INTE hungrig av det namnet iaf!
ia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar