måndag 10 januari 2011

15.10.2007 18:35:11 Kedjor och tankar

Stora I mådde dåligt imorse och fick var hemma från skolan, detta startade en händelsekedja långt större än man kunnat ana. Stora I smittar alltså Ia vilket leder till att jag måste vara hemma från jobbet imorgon, detta leder till att jag inte kan åka till Kumlinge imorgon vilket leder till att Jimmy tar den resan. Jimmys skärgårdsresande har stannat av det senaste halvåret men hans Kumlingeresa leder till att det intresset vaknar till liv igen vilket leder till att han kommer knipa varenda körning inom överskådlig framtid, detta leder till att jag inga dagtraktamentes pengar får vilket leder till att jag inte har råd att köpa julklappar vilket i sin tur leder till att jag blir förskjuten av släkt och vänner och får leva mina sista år som utstött och alkoholiserad i utedasset i skogen. Så kommer dom dragandes med sitt illamående som om det var DOM det var synd om!

Jag blev trippelblåst vid tankomaten vid färghuset idag. När jag kom dit stod en bil på den sida dit jag ville så jag fick ta en lov för att få tanklocket på rätt, då passade icke mindre än två bilar på att stjäla min plats. Då jag redan påbörjat min sväng kom jag helt ur kösystemet så ytterligare en bil han klämma sej in före mej. Nu stod dom så tokigt att jag måste ställa mej nos mot nos med en av dom om jag ville ta min självklara plats i kön, men då måste nån av oss backa så jag höll mej på avstånd. Oturligt nog verkade dessa två tankningsmarodörer känna varandra och passade på att bedriva en liten Tête à Tête medan jag puttrade på i tomgång (vid det härlaget hade jag redan gjort av med den bensin jag tänkt fylla på) och sen ringde den enes mobil vilket frigjorde hans kamrat till att påbörja tankningen. Nästa gång jag tankar skall jag ta med mej Jessica, då j*vlar skall de få se på andra bullar!

Inkommet 15.10.2007 18:57:56

Oj, tänk så det kan gå? :-) jag skulle oxå behöva Jessica vid min sida nästa gång jag möter en surgubbe.
SusieQ

Svar:

Inkommet 15.10.2007 23:28:07

Laxermedel i kaffet till Jimmy inför nästa skärgårdsresa kanske, så det blir din tur igen och julklapparna ordnar sig. Eller, typ, Jessica dit och reda ut vem som borde få köra skärgårdsturer egentligen. Verkar vara en farlig kvinna detta men hon ser snäll ut.
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar