söndag 2 januari 2011

24.7.2007 20:36:20 Bok bokad böcker

Äntligen fick man bege sej ut på en skärgårdsresa igen. Kumlinge blev min resas mål och som vanligt blev det spännande direkt. När jag körde ombord på Grisslan kom färjkarln fram och grymtade att jag inte var bokad, jag bad så mycket om ursäkt och greps sedan av panik. Om jag inte är bokad till Kumlinge är jag förmodligen inte heller bokad från Kumlinge. Jag ringde ålandstrafiken för att höra om jag någonsin skulle komma hem och dom meddelade att de hade tio meter plats redan klockan 22, möjligen kunde jag åka med Grisslan kl.14 men dom skulle frakta brandfarligt gods så det var ingalunda säkert. I sista stund kom jag ihåg att fråga om jag möjligen inte var bokad hem och jo jag var bokad båda vägarna det var bara lite dålig kommunikation mellan kontoret och båtarna.

Väl framme visade det sej att hela Kumlinge målat om husen denna månad (Enklinge hade bytt olja i bilarna och Seglinge hade matat mygg) och så träffade jag min granne som jag inte pratar med ofta. Jag hann även med att läsa färdigt en bok som jag lånat av svärmor.

Väl hemma passade jag på att ösa ur båten, jag hade lämnat det lite för länge så det såg ut som Oxford i den. Vidare planterade jag en hink potatis som jag hittat i källaren som var minst ett år gammal så med lite tur växer där nya potatishinkar nästa år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar