måndag 10 januari 2011

27.9.2007 08:31:00 Inga lingon, men strömming

Jag for till Sottunga igår för första gången sen min syster med familj flyttat dit.
Att ha Figge som allt-i-allo visade sej vara något av ett tveeggat svärd, han hjälpte gladeligen till att lasta bilen och det var ju trevligt, däremot var 90% av ALLT i stationen sånt som Figge själv hade lagt dit! Nåja sällskap när man jobbar är nog roligast endå. Hans hembakta bullar hade på nåt vis blivit inslagna i plast med företagslogotyp innan dom serverades och hur det hade gått till kommer jag aldrig förstå. Jag fick också se två dresserade strömmingar som simmade konstsim i hamnen och det var ju lite spännande.
 
Rykten om rovjakt på fasta Sottungas lingonbestånd har förekommit och det misstänks att öborna kommer in i skydd av mörkret för att sopa slätt i bärskogarna, men ännu har inga bevis presterats.
 
 

Kommentar till Inga lingon, men strömming


Inkommet 27.9.2007 13:30:50
Men Gud, va ska mommi säga nu, hon kommer att känna sig utpekad.
M
Svar:
Ja det borde hon!

Inkommet 27.9.2007 17:29:27
Du kan passa på att plocka julnötter nästa gång du ska till Sottunga, det ska jag göra, jättegoda och finns på hela ön.
Hulda
Svar:

Inkommet 27.9.2007 17:38:15
hur i hela friden ser en julnöt ut? är den glittrig? har den luva? sjunger den bjällerklang?

Svar:

Inkommet 28.9.2007 19:44:00
Alltså i Sotttunga plockar man nötter från hasselbuskarna, torkar dom och knäpper och äter dom till jul. Behövs det mera förklaringar?

Svar:

Inkommet 3.10.2007 01:11:11
Men , plocka dem inte från marken. Då är dom tomma till julen..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar