måndag 10 januari 2011

3.10.2007 18:35:53 En vacker höstdag

Lilla o såg en traktor köra förbi i trädgården idag. Han använde i allafall samma k-baserade fräsande som han använder när han ser en traktor på vägen, fast i fel fönster. Kanske bara var hösten han såg?

Jag minns en vacker höstdag ungefär som den som huserar i min trädgård idag. Solen sken och löven var sådär vackert färgranna, det var friskt och klart i luften och jag stod på en fotbollsplan. Jag hade faktiskt just noterat detta ovanligt vackra väder när jag i mitt förstaingripande sparkade sönder foten så illa så det blödde genom fotbollsskon. Resten av den vackra höstdagen spenderade jag på akuten med en spruta mellan tårna.


Inkommet 3.10.2007 20:59:50

Hoppas att de fick bort sprutan, satt den illa? o vad hände med killen på planen som hade den med sig? vad var det i den?
Danka

Svar:
Ja det blev ju ingen fest för han på vägen hem inga!

Inkommet 3.10.2007 22:23:37

den sista meningen kunde du låna ut åt någon skitskicklig läkare som gör något annat med händerna under tiden.
M

Svar:

Inkommet 4.10.2007 08:26:08

Jag minns det där... Den vackra höstdagen måste vi fort som f..n improvisera fram en annan målvakt- för det var det du var på den tiden (en liten parentes i våra liv). Medan du var på akuten förlorade vi matchen. Men höstdagen var fin den! Eller avser du nu en annan höstdag?
MV

Svar:
Just den höstdagen, det var en fin höstdag det! Det var förresten fru MV som släpade in mej till akuten när jag ville njuta av den vackra höstdagen. Förövrigt en riktigt vacker höstdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar