söndag 2 januari 2011

21.6.2007 15:32:32 Semester stängt

Nu har vi tagit oss den långa vägen till Korpo. 5 timmar med Skiftet är inte min idè om vad som är roligt, men
man är så så illa tvungen att bita ihop ibland.

Jag lyckades checka av det mesta av min att göra lista igår, jag köpte hälften av sakerna (den minst viktiga delen)
och hälsade på hos min mentor (eller som han kallades utomlands Gay-Gel, fråga mej inte varför och jag vill
inte veta). En lustig sak hände när jag skulle ringa honom dock. Jag har ju kunnat hans hem nummer utantill sen
urminnes tider, men av någon orsak slog jag sista siffran 8 istället för 9. Det var ju lite märkligt tyckte
jag tills jag fick en flashback. Jag är kanske 9-10 år när jag ringer Kjell varpå personen som svarar säger
nummret med sista siffran 8, jag ber om ursäkt och provar igen. Sammasak, igen sammasak och igen och igen.
Var gång blir rösten i andra ändan argare och argare och själv är jag nära att gråta. Nu är ju jag inte det
skarpaste verktyget i lådan, ty då hade jag kanske kunnat räkna ut att den som svarade var Kjells sinnessjukt
elaka bror (som idag roar sej med att mörda osyldiga djur, vilket inte förvånar mej det minsta). Den historien
brukar plockas fram och skrattas åt lite nu och då, men aldrig av mej. Den har uppenbarligen gjort djupa ärr i min
själ eftersom jag 17 år senare slår fel nummer.

Nu skall vi ut i obygden en vecka eller så, långt ifrån allt vad bredband heter. Tilläggas skall väl att Kjell i
grund och botten, innerst inne är en snäll person, med hans storebror är det mera osäkert.


Kommentar till Semester stängt


Inkommet 21.6.2007 21:35:05
storebröder är onda. Hugo säger att han vill pierca sig.. troligtvis något dumt påhitt han fick för sig sist ni umgicks.
Svar:
Överlag är storebröder onda, du är dock en av de lyckligt lottade som förärats med en som har ett hjärta av guld. Du skall vara glad att du inte är uppväxt med systrar.

Inkommet 21.6.2007 23:17:03
Jag kan bara hålla med!
Susy
Svar:

Inkommet 22.6.2007 11:53:07
Trevlig midsommar
Svar:

Inkommet 23.6.2007 14:47:47
Så här 17 år senare får jag väl be om ursäkt för det lilla missödet(dock just skrattat mig dubbelvikt än en gång)
Patronen
Svar:
Det verkar vara en ritig favorit i era retsar det där.

Inkommet 27.6.2007 00:52:04
k-jell inte gay-gel!!!!!

Svar:
Åh, jag måste ha missförstått dej! Gay-Kjell var det så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar