söndag 2 januari 2011

11.7.2007 17:40:27 Avmaskad arbetare

Så var årets Diggiloo jobb avklarat för min del. En del strul blev det med arbetare som inte dök upp och felaktiga tidsangivelser. Det visade sej t ex att jag inte alls skulle komma 10:45 utan klockan 07:00. Kl.09:00 var jag på plats. Fyra personer hade varit närvarande kl 7 och Gitt (som är fyra barnsmor) hade genast tagit komandot och styrade hela Diggiloo med järnhand. Detta i kombination med Rautis enorma, väloljade, svällande muskler var avgörande för två lyckade timmar tills jag dök upp.

Till ungefär tolv var det full rulle och tiden flög fram. När lunchen närmade sej och jobben tillfälligt sinade smög Piffen och jag iväg till lunch tältet och precis som jag skulle sätta mej ner med min tallrik kom Stig och sade att Uberchefen sökte oss. I en kvart sökte vi honom som var uppslukad av jorden och när han äntligen blev utspottad meddelade han att vi fick gå på lunch.

Runt 15 tiden dök flera av artisterna upp och jag växlade några ord med Jan Johansen, sedan drack jag saft med Thomas Petersson (tror jag han heter).

Innan jag for hem var jag via MKAB efter intyget på att datorn är olagbar och fick åter igen intyg på att jag inte är någon ungdom längre. Jag frågade den annars trevlige Andreas hur många megabyte det fanns i datorn som kommer flytta hem till oss varpå han förklarade, med ett elakt fnitter, att det rörde sej om gigabyte nuförtiden.

Som en sista förolämpning mot min person skulle jag ta en tablett mot min huvudvärk. Det verkade som on någan har ätit upp fler askar panadol än den städat bort och nnär jag äntligen hittade ett piller upptäckte jag just innan jag åt upp den att det var kattens avmaskningsmedicin.


Kommentar till Avmaskad arbetare


Inkommet 11.7.2007 20:13:31
Hoppas du inte har binnikemask då :)
PetEr
Svar:

Inkommet 11.7.2007 23:36:42
vad hände med er förra dator?
Svar:

Inkommet 12.7.2007 10:13:43
Var hade du barnen när du byggde upp diggiloo??? IL

Svar:
Inlåsta i potatiskällaren, hur så?

Inkommet 16.7.2007 16:27:05
Jag åt en gång kattens avmaskningsmedel i misstag och huvudvärken försvann faktiskt
Tiganamansy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar