måndag 10 januari 2011

25.9.2007 19:55:41 Återanpassning till verkligheten

Har försökt återanpassamej till livet igen efter helgens målkalas och det har vär gått sisådär.

Fick ledigt från träningen i måndags för att uppvakta min mamma som fyllde 38 för artonde gången i rad. Var ut till Föglö idag för att plocka bort vad som inte plockats bort i lördags då jag aldrig kom fram, men det såg inte alls så illa ut somman kunde trott. Vi var förresten nära att missa bten därför att Biljardbolls-Ove superlimmats fast på toan och nätt och jämnt kom bort i tid. Som tur var fick jag inga vägsniglar framför mej vilket var lite otipat då jag råkat ut för icke mindre än 5stycken av dessa vägmarodörer sen i lördags (en vinglade betänkligt och jag tänkte preja honom i diket för att fråga om han var riktigt nykter). Imorgon skall jag ut till Sottunga för att i första hand äta Vaktmästar-Figges nybakta bullar och i andra hand jobba... och så har jag visst en syster som bor där som jag kanske blir tvungen att säga hej till också.

Kan väl passa på att berätta att vi vann även lördagsmatchen där jag blott deltog i tio minuter (för att, som mycket riktigt påpekades, vara i målform på söndagen) med 1-0 efter mål av den notoriske målskytten Lars-Erik Berbatov. Som vanligt gjorde Kaptèn Alèn bort sej fullständigt men jag har lovat att inte prida det vidare.


Kommentar till Återanpassning till verkligheten


Inkommet 26.9.2007 20:20:39
Oj va din mamma var ung när hon fick dej!!! Konstigt att det inte stod något i tidningarna om det...
Svar:
Det är värre än så! Jag har en syster som är 34!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar