söndag 2 januari 2011

15.7.2007 18:33:44 Helgat vilodagen

Väldigt lugnt idag, lilla o försov sej och vaknade inte före halv tio. Han har en trevlig liten vana att ligga blick stilla när han vaknat och vänta på att jag skall röra mej, när jag väl gör det hugger han som en kobra (i min telefon). Sen gjorde vi ingenting fram till tupplurs dags och sen sprang stora I över till grannarna och lilla a och jag hade ostbågs-party medan vi tittade på gamla klassiska barnprogram som Tårtan och Skrotnisse och hans vänner. Till och med maten lyckades och båda minstingarna åt den. Det var de första dom ätit sen onsdag.

Dagens citat kom i nyheterna av en miljöforskare "problemen i östersjön är inget man löser över en kafferast eller ett decenium". Man undrar om det inte fanns någon tidsrymd där imellan som kunde passat bättre i sammanhanget.


Kommentar till Helgat vilodagen


Inkommet 15.7.2007 18:43:20
Hi hi kanske det var att de blivit så hungriga så att de inte hade något val:)
Svar:
Förmodligen!

Inkommet 15.7.2007 22:13:09
Tja, få barn svälter ihjäl frivilligt... (o;
ann
Svar:
Undrar nog om inte vissa av mina skulle göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar