söndag 2 januari 2011

14.7.2007 19:04:43 Full fart medvetslös snart

Fullt upp idag, runt tolv tiden åkte vi iväg till Gottby för att hälsa på min storasyster som var där. Vi stannade till ungefär fyra. En snabb sväng via butiken och sen hem var planen, men först såg jag att Ove var hos sina föräldrar så då måste jag svänga in där för att prata lita strunt en stund. Stora I och lilla a passade på att klättra upp på farbror Bertils kranbil och olja ner sina kläder medan lilla o badade i en vattenkanna samtidigt som han klämde blöjan full. Survåta, nerskitna och oljiga lastade jag in dom i bilen igen och kör till kantarellen. Där är det 25 000 personer och handlar och eftersom jag bara skall ha en klase bananer vänder jag i dörren. Då ringer Danka, han har tagit med sej Oturs-Salle ut på sjön (mot bättre vetande) och fått strömtorsk, nu undrar han om jag kan fara via en bensin station och köpa ett batteri åt dom. Svänger in till TB, begär ett batteri och dividerar en stund om polernas plasering. När Calle lastar in batteriet i min bil ringer Danka igen och berättar att båten startade efter att han kastat Salle överbord. Hem i raserfart och via Söderby livs efter bananer. I Kalmarnäs tappar lilla a ut sin hund genom bilrutan. Det blir u-sväng och dikes vandring innan jag hittar kräket vid väggrenen. Sen går allt bra och mat på bordet blir det och nu tror jag att jag måste gå och lägga mej en stund.


Kommentar till Full fart medvetslös snart


Inkommet 14.7.2007 20:11:19
Visst är det lugnt och skönt att "bara vara hemma" med barnen? *flinar*
ann
Svar:
Rena semestern.

Inkommet 15.7.2007 01:32:08
asg ja du nu vet jag varför jag inte har barn ännu :)
Svar:
Fast det är svårare att hålla ordning på mina gamla lagkamrater som ger sej ut på sjön med undermålig utrustning.

Inkommet 15.7.2007 12:43:21
Ho ho, vilken dag! Jag beundrar att du orkar hålla dit lugn och din humor vid liv!
Svar:
Det är den som räddar mej från galenskap!

Inkommet 15.7.2007 22:35:09
Du har lyckats igen. Vi har skrattat gott igen. Lyfter på hatten och tackar än en gång för att du förgyller vår vardag.
Kvinnan med järnhanden
Svar:

Inkommet 16.7.2007 16:23:04
Hmm, och jag som ska på fest till oturs-Salle på fredag, hoppas han inte har pool.
Jannemansy
Svar:
VAFAN! Gubbtjyven har inte bjudit mej, det skall han få äta upp! Eller så dyker jag upp oanmäld.

Inkommet 16.7.2007 21:42:25
Verkar som du har fullt upp med barnen?! Jag vet hur det kan vara och då har jag bara en! Men det är kul att läsa din blogg, man får sig alltid ett gott skratt!!! =)
Pamsan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar