söndag 2 januari 2011

29.6.2007 13:08:04 Hemma igen!

Jag kom helskinnad hem från Tavasternas land. Enda oros molnet var när det kom ombord en skenande hjord pensionärer från kökar, men kofösarna fick strax ordning på tumultet. Två smörgåsar åt jag, båda med ost och skinka. Den ena lagad på mörkt bröd och ganska god, den andra lagad av papier mache och inte så god.
Vid Sälsö började det lukta lök i hela faret och efter att nogrant pressat morföräldrar och svågrar på detaljer om deras kost fick Husöborna skulden.


Kommentar till Hemma igen!


Inkommet 29.6.2007 15:44:06
Välkomna hem!
Svar:
Tack snälla.

Inkommet 29.6.2007 21:39:26
Vilka partyn det har varit i Mellanviken när ni varit borta. Köttbussen har varit dit flera gånger och förra helgen så måste blårockarna dirigera om trafiken via Långnäs - Seglinge - Kumlinge - Hummelvik. Kanske man vågar sig på jobb nu på måndag :) Hoppas ni hade trevligt utsocknes förresten.
Svar:
Lustigt, Lemland var känt för sina vilda fester innan vi flyttade hit och sen dess har det varit dött. Så fort man vänder ryggen till...

Inkommet 1.7.2007 12:57:25
Va glad jag blir när jag ser liv från dej igen! Välkommen hem! Jag har saknat er!!!
Susy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar